Happy Mother's Day!

14 mei 2018 - New York City, Verenigde Staten

Goedemorgen!

Het is nu 7.40, en wij zijn net aan het bijkomen van een lange nacht slapen om onze indrukken van de afgelopen twee dagen te verwerken. Zaterdagmiddag vlogen we naar New York JFK, en kwamen daar om 3u 's middags aan. Twee-en-een-half uur later waren we in ons hotel, na drie verschillende treinen genomen te hebben. Gelukkig zit er in het hotel een goed restaurant, en we hebben heerlijk gegeten. We hadden een erg aardige kelner, Gavim, die oorspronkelijk uit Egypte kwam en ons gezellig aan de praat hield over waar we vandaan kwamen en wat we gingen doen. Ondertussen bleef hij ongevraagd mijn cola steeds bijvullen :). We hebben daarna heerlijk geslapen.

De volgende dag was onze eerste volledige dag op Amerikaanse bodem. We gingen eerst ontbijten in het hotel, wat op zich prima was, tot we de rekening kregen: 20 dollar per persoon! Tja, we zitten in het Hilton immers... We hebben maar meteen besloten om de rest van de dagen dat we hier zitten ergens anders te ontbijten. Na het ontbijt gingen we op pad naar de Bronx, naar Yankee Stadium.

In de metro onderweg naar de Bronx viel ons op dat er best wat mensen waren met een boeketje bloemen of ballonnen voor Moederdag. Erg leuk om te zien. Ook wenste iedereen je een Happy Mother's Day. In de metro kwam ook een jonge man ons allemaal lastig vallen met een preek (Satan is slecht, bekeer je tot God voordat het te laat is, iets in die trant). We begrepen van onze mede-metrogangers dat er vroeger dit soort mensen veel meer in de metro te vinden waren.

Eenmaal aangekomen bij het Yankee Stadium (prachtig gebouw overigens) viel de wachtrij wel mee, en hebben we ons zitten vergapen aan de grootte: van de grootte van het stadium en de grote hoeveelheid mensen, tot de grootte van ons drinken.

Helaas was het zo aan het regenen dat de wedstrijd werd uitgesteld. We hebben ongeveer een uur gewacht en toen vonden we het wel mooi geweest (achteraf bleek dat we anders ruim drie uur hadden moeten wachten). We zijn nog wat souvenirs gaan kopen en hebben de metro gepakt naar het World Trade Center. Daar stapten we uit en konden we eindelijk even het New York-gevoel ervaren: middenin grote wolkenkrabbers stonden we, tussen allerlei mensen van verschillende afkomsten (en hoorden we ook Nederlands om ons heen :)). We hebben een klein stukje gelopen langs Trinity Church en Wall Street en zijn toen weer naar ons hotel gegaan. We waren best moe van onze eerste dag hier.

Zometeen gaan we naar het Vrijheidsbeeld en Times Square, waar we een collega van Pieter zullen ontmoeten.

Groet, Anneloes en Pieter

1. Henry Westein:
    15 mei 2018
    nou jammer van dd football
    leuk om zo te lezen. best groot dus alles