Sequoia National Park

27 mei 2018 - Fresno, California, Verenigde Staten

Omdat de route van Bakersfield naar Fresno niet zo lang was (anderhalf tot twee uur rijden), leek het Pieter wel zo leuk om nog een National Park te bezoeken. Nu had ik de dag ervoor in Death Valley nog gezegd dat ik de autoritjes langs ravijnen en over bergen heen aardig zat was (ik vind die ravijnen maar eng), maar natuurlijk ontkwamen we er in dit park ook niet aan. We reden eerst een uur langs allemaal velden vol mandarijnenbomen (of zijn het struiken?), en de omgeving werd langzamerhand wat groener en heuvelachtiger. We kwamen op een gegeven moment langs een groot meer en toen zagen we de bergen vol bomen voor ons liggen. Het was wel duidelijk: dit is Sequoia National Park.

Na het betalen van de entree moesten we echt flink zwoegen door de bergen met allemaal haarspeldbochten. Wees gerust: het is prima te doen, zolang je je aan de aangegeven snelheid houdt (en bij iedere bocht stond de snelheid aangegeven). Maar heel fijn vond ik het niet. Het werd er ook niet minder op toen we in de wolken/mist terecht kwamen: je had maar weinig zicht en het was telkens fijn als we een auto voor ons hadden, zodat we iets meer konden zien hoe de weg voor ons verliep. We hebben het bijgehouden: we hebben drie à vier uur in die mist gereden. Maar midden in de mist zag je wel al die fantastische mooie sequoia's staan! Het was dus de moeite waard. Toen we uitstapten bij de General Sherman Tree merkten we pas dat we niet gekleed waren op deze temperaturen, op 2500 meter hoogte. Lekker fris zullen we het maar noemen.

We hebben laat (half twee) geluncht in het park (wat niet heel bijzonder was), en konden toen de wat fijnere weg naar beneden volgen richting Fresno. Rond een uur of vier kwam Fresno in zicht. Omdat we zo koud waren geworden gingen we eerst langs de Starbucks drivethru, nog nooit meegemaakt maar dat gaan we vaker doen :)… Een kwartiertje later kwamen we bij ons hotel. We hebben ingecheckt en een uurtje later zijn we bij de naastgelegen Denny's gaan eten: eindelijk een restaurant waar ze zachte groente hebben (iedere keer als we hier broccoli of bloemkool bestellen, krijgen we van die harde stukken)! We hebben heerlijk gegeten: meatloaf en een potroast, met aardappels en groente. En een heerlijk ijsje en een milkshake, waar je makkelijk drie glazen uit zou kunnen halen, als toetje.

We hebben lekker uitgeslapen vanochtend, en maken ons nu op voor een redelijk kort ritje (drie uur) naar Sacramento.

p.s. We vinden jullie reacties heel leuk om te lezen!

1. Mam:
    27 mei 2018
    Weer een prachtig verhaal en mooie foto ‘s ! Dank jullie wel dat jullie dit wilden delen. Met liefs,