Silicon Valley

1 juni 2018 - Marina, California, Verenigde Staten

De laatste volle dag in San Francisco hebben we gereden naar Silicon Valley, wat toch nog best een stuk rijden was met al dat verkeer op de weg. We hebben de Facebook en Google-campus kort bezocht en natuurlijk foto's gemaakt. Na de lunch zijn we weer richting San Francisco vertrokken om nog een rustige middag te hebben en onze route voor vandaag uit te stippelen.

Vanochtend gingen we redelijk vroeg op pad om nog de laatste dingen in San Francisco te bekijken: mooie foto's maken van de Golden Gate Bridge (die in het echt oranje is trouwens), en de laatste toeristische trekpleisters te bewonderen (onder meer de huizen uit Full House). We hebben lang niet al het moois wat San Fran te bieden heeft kunnen bezoeken, en we willen hier graag ooit nog een keer terugkomen: wat een mooie stad is het! En ja, er zijn erg veel daklozen op straat, maar daar heb je weinig last van.

Daarna reden we weer richting Silicon Valley om de garage waar HP is opgericht en de oude garage van Steve Jobs te bezoeken. Ook hebben we het beeld van Nikola Tesla op de foto gezet. Na een korte lunch gingen we onderweg naar ons nieuwe hotel, in Marina. We reden een heerlijke route door een bos (met weer flinke heuvels en bochten) tot we op een gegeven moment de zee zagen! Daarna hebben we nog ruim twee uur de kustlijn (Highway 1) gevolgd tot we in Marina aankwamen, een redelijk rustig stadje vlakbij Monterey, wat we morgen willen bezoeken (en waar we lekkere verse vis gaan eten). We merken allebei dat we aardig moe zijn van alle indrukken van de afgelopen drie weken, dus dat we nu een beetje rustig aan kunnen gaan doen is een fijn vooruitzicht :). Fijn weekend allemaal!

1. Mam:
    2 juni 2018
    Weer allemaal avonturen..... Jullie blijven bezig !!
    Groot gelijk dat jullie het wat rustiger aan gaan doen !
    Ook voor jullie een fijn weekend ! 💋
    Liefs
  2. Anja Kardol:
    4 juni 2018
    Geweldig....... die A1 .......ik vond ik elke bocht zo GEWELDIG dat ik steeds wilde uitstappen om foto's te maken.