Tussenstop in Sacramento

28 mei 2018 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Op 27 mei maakten we een tussenstop in Sacramento. Het was een rustig dagje, met uitslapen en ongeveer drie uur autorijden, en de nodige tussenstops (we hebben heerlijk geluncht bij Denny's, ik was vooral blij om weer eens een salade te eten).

Toen we bij ons hotel aankwamen rond drie uur bleek dat we niet op de reguliere wijze konden inchecken, omdat er geen internet, tv en telefoon was. Gelukkig hadden we onderweg al een County Fair gezien, dus zijn we daar even wezen kijken. Het was een soort kermis, maar dan Amerikaans: veel groter dan wij gewend zijn, met heel veel eten en Amerikaanse vlaggen, en veilingen van verschillende dieren en dozen eieren (waarschijnlijk voor het goede doel). Ook waren er wilde dieren in kooien: er zaten zelfs een Siberische tijger en wallaby's tussen. Zo kon het publiek blijkbaar zien hoe erg deze opvang donaties nodig had. Ik vond het maar zielig, die dieren in kleine kooien in 30+ graden.

Na een ruim uur rondgelopen te hebben gingen we eten bij de Red Lobster tegenover ons hotel. We hebben geen kreeft gegeten, maar wel heerlijke dagverse tilapia. Zoals we inmiddels gewend zijn waren de porties veel te groot. Naast de vis kreeg je er namelijk ook nog een salade bij, en twee bijgerechten. Aan de vis hadden we al eigenlijk genoeg...

Bij terugkomst in ons hotel wilden we weer een film gaan kijken, wat voor ons een heerlijke ontspanning is na iedere dag vroeg opstaan en de hele dag onderweg zijn. Maar de tv deed het nog steeds niet, dus hebben we (zonder het te vragen) 15% korting gekregen op onze overnachting.

We hebben weer een beetje uitgeslapen (ik was om half 6 wakker, Pieter tegen achten) en lekker ontbeten. Nu op naar San Francisco!